Hvorfor dra på turneringer:

Å delta på turneringer er en fin måte å utvikle klubbfølelse på, samt finne motivasjon til egen utvikling gjennom å se ulike nivå hos andre spillere. Man får teste ut eget ferdighetsnivå opp mot spillere fra andre klubber. Ikke minst er det artig, sosialt og givende å være med på sammen med andre fra Tromsø badmintonklubb (TBK).

Påmelding:

All info om turneringer i Norge er å finne på https://www.badmintonportalen.no/ Aktuelle turneringer for barn/ungdom som organiseres i regi av TBK  vil videreformidles via appen Spond. For disse turneringene vil også påmeldingen være via Spond.

I TBK er det foreldrerepresentanten i samarbeid med styret/trenerene som har som oppgave å organisere reise og overnatting tilknyttet turneringene for barne- og ungdomsgruppa.

Dersom det er andre turneringer man ønsker å delta på, ta kontakt med Adrian Olsen-Loe Pedersen. Han vil være behjelpelig med påmelding til disse turneringene. Foreldre må da uavhengig av styret/trenere selv organisere reisen/overnatting.

Støtte fra klubben:

Klubben betaler påmeldingsavgiften for turneringer som ikke arrangeres i Tromsø, og som på forhånd er avklart med styret. Avgiften varierer i de forskjellige turneringene og det er avhengig av hvor mange klasser den enkelte deltar i (singel, dobbel og mixdobbel). Ved reise med fly støtter klubben inntil kr. 800,- per barn/ungdom samt for reiseleder. Øvrige utgifter knyttet til reise og opphold dekkes av deltakerne selv. Reisestøtten blir refundert i etterkant av turneringen mot framlagt kvittering.

Klubbens kapasitet til støtte baserer seg på dugnadsarbeidet som gjøres i klubben, f.eks loddsalg, salg av julestjerner og kafedrift på turneringer TBK arrangerer.
Ved andre spørsmål er det bare å ta kontakt med trenerne eller styret.